Hoe positioneer je een bedrijf dat oorspronkelijk VR oplossingen maakt, maar 8 jaar later veel meer doet dan enkel VR oplossingen maken?
Hoe positioneer je een bedrijf dat oorspronkelijk VR oplossingen maakt, maar 8 jaar later veel meer doet dan enkel VR oplossingen maken?
Met deze vraag kwamen Robbin en Kubilay van eigenaar VR-innovations naar ons toe.
8 jaar geleden zijn de studiegenoten het bedrijf VR-innovations gestart vanuit een gezamelijke passie voor virtual reality en augmented reality. 8 jaar later doen ze veel meer dan enkel VR & AR en dit begon te knellen.
De naam VR-innovations dekt niet meer de lading en werkt internationaal ook niet helemaal lekker. Want ze doen veel meer dan het maken van VR-innovaties.
De games van Crow Group worden altijd vormgegeven op basis van het Octalysis framework. Dit framework, ontwikkeld door Ya-kai Chou, geeft structuur voor het analyseren van de 8 drijvers achter menselijke motivatie. Dit leent zich uitstekend voor serious gaming. Voor ons een essentieel element dat terug moet komen in het logo. Het model is een Octagon. Spot je hoe we dit hebben verwerkt in het logo?
Daarnaast is het leuk om te vermelden dat het verzamelen van ‘tokens’ een van de veelgebruikte manier om gamification toe te passen. Je motiveert mensen om tokens te verzamelen waar ze iets mee kunnen. Zie je dit element terug in het logo? En snap je waarom wij de 8-bit stijl hebben toegepast?
Tot slot, de Crow. Need to say more?
De Positie heeft ons enorm goed geholpen. Ze denken écht met je mee en doen er alles aan om maximale tevredenheid te bereiken. Wat we vooral waardeerden, was hoe goed ze luisterden naar onze wensen en vervolgens snel schakelden om die te realiseren.