Goede ideeën
uit Zwolle.

Is je merk al gevestigd, of wil je je juist gaan vestigen in jouw markt? Wij zorgen voor de connectie met jouw doelgroep!

Team foto 2025 10 27 082911 gvxr
Brainstormsessie

Over De Positie

Bij De Positie zijn we trots op de resultaten die we samen met onze klanten hebben behaald. 

Onze cases tonen de diverse uitdagingen die bedrijven in verschillende sectoren tegenkomen en hoe onze oplossingen hebben bijgedragen aan hun succes. Voornamelijk het ontwikkelen van merkstrategieën, merkidentiteiten, positioneringstrategieën en nog veel meer interessante uitdagingen zijn wij veelvoudig tegengekomen in onze cases.

Jouw koers bepalen,
in 4 eenvoudige stappen.

Bij De Positie zijn we trots op de resultaten die we samen met onze klanten hebben behaald. 

Onze cases tonen de diverse uitdagingen die bedrijven in verschillende sectoren tegenkomen en hoe onze oplossingen hebben bijgedragen aan hun succes. Voornamelijk het ontwikkelen van merkstrategieën, merkidentiteiten, positioneringstrategieën en nog veel meer interessante uitdagingen zijn wij veelvoudig tegengekomen in onze cases.

Image 1 Default

Hoe ziet dat eruit?

Een merkstrategie vormt de basis van jouw merk. Afhankelijk van waar je merk staat, gaan wij samen aan de slag om de koers van jouw merk te bepalen. Dit doen we in 3 stappen. 

De start 

Onze visie is dat elk merk, groot of klein, een onderscheidende identiteit verdient die resoneert met zijn doelgroep. Deze visie werd onze drijfveer toen we in 2022 startten, met een team met een gedeelde passie voor merkopbouw en -ontwikkeling. We werken voor grote merken en kleinere merken met grote ambities.

De aanpak

Onze aanpak is holistisch en inclusief. We geloven dat krachtige branding niet alleen gaat over het vaststellen en versterken van een identiteit, maar ook over het maken van een echte connectie met de doelgroep. Dit bereiken we door creatieve concepten en opvallende campagnes die niet alleen de aandacht trekken, maar ook blijvend impact maken. Onze klanten, of ze nu een gevestigd merk zijn of een nieuwe speler in de markt, worden partners in dit creatieve proces. Samen bouwen we aan een unieke positie die hen onderscheidt van de concurrentie en hen voorbereidt op toekomstig succes.

De kern

Kern van onze aanpak is ons 'Brand Essence Model®', een unieke tool die we hebben ontwikkeld om de huidige status van een merk te identificeren en de potentiële toekomst ervan uit te stippelen. Dit model stelt ons in staat om een op maat gemaakte strategie te ontwikkelen die past bij de unieke behoeften en doelen van elk merk. Het draait bij ons niet alleen om het creëren van een sterk merk, maar om het blootleggen van het potentieel van elk merk. 

Klanten aan het Klanten aan het woord

Gerrit visser
Gerrit Visser Etran
Etran

"De Positie heeft mij geholpen bij de uitwerking van het concept voor mijn bedrijf. Ze hebben het volledige concept aangepakt. Van het bedenken van de naam, bepalen van de merkstrategie, de huisstijl tot aan het vertalen van de branding naar de website. Super blij en tevreden met het eindresultaat. De Positie blinkt uit in creativiteit, professionaliteit en ontzorgen. Ze weten als geen ander hoe je een bedrijf moet lanceren en positioneren, zowel online als offline. "

Jannika uitslag
Jannika Uitslag Generatie Morgen

"Generatie Morgen heeft de De Positie ingeschakeld om ons merk volledig op de kaart te zetten. Als start-up wilden wij met een fris, modern en eigenwijs brand komen waarmee we een positieve impact maken op het HR werkveld. De Positie heeft dit perfect vertaald en vanuit een sterke merkstrategie een merkidentiteit neergezet. De Positie bracht onze ambities en missie tot leven in de vorm van een prachtig brand. De reacties op onze branding zijn erg positief en we merken dat het goed aanslaat bij onze doelgroep van innovatieve HR professionals."

bekijk case
Rutger Veerman Phillow

"De Positie heeft mij geholpen bij het opbouwen van onze eigen slaaplijn. Ze hebben mij van A-Z ontzorgt en ook positief verrast met het resultaat! De reacties op het merk zijn zeer positief en het merk is duurzaam ontworpen. Met de perfect uitgewerkte Phillow Brandbook met de bijhorende Phillowsofie hebben wij voldoende handvaten om ons mooie & nieuwe merk verder uit te gaan bouwen de komen de jaren! "

Skills CV Logo Zwart
Maarten Westerduin SkillsCV

"De positie is voor mij dé agency die je verder helpt in een wereld die je zelf onvoldoende kent. Ze doen dat stap voor stap, integer en met resultaat. "

Tien3
Martijn Ruitenberg De Positie

""Archetypes zijn de hartslag van een merk omdat ze de link zijn naar de motivatie van de klant. Ze zijn de bron van de uitstraling van het merk, verrijken het en maken het toegankelijk en begrijpelijk." "

het
team

Martijn

Martijn Ruitenberg

strategie

co-founder

The man with the plans. Martijn is verantwoordelijk voor de strategieën van onze klanten. Hij weet van twee meter afstand welk horloge je draagt en vindt het soms jammer dat hij zijn agency niet in de jaren 60' runt. (Mad Men fans weten waarom!).

Jacob

Jacob Heidstra

ontwerp. concept. co-founder.

The creative. Jacob a.k.a Kobe ziet overal een creatief concept in. Om deze reden is hij verantwoordelijk voor alle creatieve concepten voor onze klanten. Zijn pitches zijn meedogeloos, waardoor hij regelmatig Kobe Draper wordt genoemd. (if you know, you know). 

Lotte

Lotte Pieck

ontwerp. concept

Powerwomen. Lotte is onze rots in de branding als het aankomt op creatieve concepten en state-of-the-art  vormgeving. Zal wel met haar achternaam te maken hebben. Ze steelt de show op het schoolplein met te gekke kinderfeestjes voor een van haar drie kids. Is (ver)zorgt tot in de puntjes. Zichzelf, haar werk, haar planning, alles!

Esmee

Esmee van den Brink

ontwerp. concept

Onze plaatjesmaker Esmee is designer in hart en nieren. Ze denkt in beelden, is creatief én gestructureerd (ja, deze combinatie kan dus gewoon) en heeft een zwak voor kleur. Gaat de muziek aan, dan staat ze niet stil. Ohja, geen hond passeert ongezien. Zonder uitzondering.

Melissa

Melissa Vermaning

contentstrateeg

Onze Gen-Z'er. Solliciteerde bij ons in het Chinees, maar kan helemaal geen chinees. Is een fashionista, snapt als geen ander hoe content op verschillende kanalen werkt en is niet bang om zelf voor de camera te stappen. 

Lois

Loïs Vonkeman

afstudeer stagiair

Onze frisse blik, Loïs, is een enthousiaste CMD-student die momenteel afstudeert. Ze leert graag nieuwe dingen en doet dit graag gestructureerd, maar is ook iemand die houdt van gezelligheid. In haar vrije tijd bezoekt ze graag museums, doet ze een drankje en speelt graag spelletjes.